Co konkrétně děláme

Co nabízíme:

  • Zázemí pro bezpečný denní azyl pro muže i ženy bez domova bez omezení počtu vstupů v provozní době
  • Jednoduché jídlo a nápoje (teplá polévka s pečivem nebo paštika s pečivem), čaj nebo sirupovou šťávu, možnost ohřátí či přípravu jednoduchých jídel a nápojů (polotovarů, hotových jídel, kávy, čaje atd.)
  • Možnost využití hygieny (sprcha, holení, WC)
  • Možnost převléknutí (výměna čistého oblečení) nebo vyprání osobních věcí
  • Společné hledání řešení (hledání zaměstnání, bydlení, kontakt s rodinou atd.) – při těchto činnostech možnost využití PC a telefonu
  • Pomoc při jednání s úřady (vyřizování sociálních dávek, osobních dokladů, zřízení doručovací adresy)
  • Zprostředkování následné odborné pomoci (kontaktování návazných sociálních služeb), vyhledávání kontaktů a informací
  • Základní sociální poradenství

Zásady služby

Pracovníci ve své službě respektují a uplatňují zejména tyto zásady, které jsou pro ně klíčové pro poskytování služby:

  • individuální a partnerský přístup
  • respektování volby uživatelů
  • důstojnost a hodnota každého člověka
  • komplexní pohled na situaci, v níž se uživatel nachází

Vstup uživatele do služby (jednání se zájemcem)

Obrátit se na nás může každý dospělý člověk v nepříznivé sociální situaci. Přitom nepotřebuje žádné doporučení. Při příchodu se zájemci věnuje sociální pracovník, pokud je zaneprázdněn, ukáže mu místo, kde může vyčkat a informuje ho o délce případné čekací doby. Kontaktovat nás může také prostřednictvím telefonu či e-mailu.

Sociální pracovník zjišťuje základní životní podmínky zájemce, zda-li je naší cílovou skupinou (zjišťování nepříznivé sociální situace), co si přeje, co od služby očekává (např. krátkodobé nebo dlouhodobé využívání služby), jaké má cíle a seznamuje jej s možnostmi a podmínkami poskytování služby – nabídka služby, provozní řád, práva a povinnosti uživatele služby, bezplatnost nabízených služeb a mlčenlivost personálu formou informačního balíčku a letáku, které zájemce obdrží.

Zájemce se sám rozhoduje, zdali a jak službu využije. Při jednání je respektována formulace cílů, přání a požadavků zájemce. Pracovník napomáhá zájemci vyjádřit cíle a vyjednávají zakázku, tedy dohodu o oblasti spolupráce mezi zájemcem a službou. Poté dochází k podpisu evidenčního listu, čímž je stvrzena ústní smlouva o poskytnutí služby a zájemce se tímto okamžikem stává uživatelem služby. Smlouva se sjednává na dobu určitou nejdéle na 12 měsíců, či do konce kalendářního roku (co nastane dříve).

PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ NA KVALITU A ZPŮSOB POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY.pdf