Co konkrétně děláme
Nabízíme:
- Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
Umožnujeme poskytnutí kompletní osobní hygieny – uživatelům nabízíme možnost využít sprchu a toaletu, včetně poskytnutí hygienických potřeb, holicích prostředků a dezinfekčních prostředků. Nabízíme čisté oblečení a deky dle aktuálních potřeb.
K dispozici je také služba praní a sušení osobních věcí. - Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
Poskytujeme základní potravinový servis, který zahrnuje polévku nebo paštiku s pečivem a teplý nápoj. Uživatelé denního centra si mohou také připravit nebo ohřát své vlastní jídlo. V rámci terénní formy nabízíme teplý čaj a jednoduchý potravinový balíček. - Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a osobních záležitostí
Nabízíme podporu při jednání s institucemi (např. Úřad práce, probační a mediační služba, městské či obecní úřady, správa sociálního zabezpečení, exekuční úřady, policie nebo zdravotnická zařízení) a pomoc při hledání ubytování a zaměstnání.
Uživatelům dále pomáháme s činnostmi, které usnadňují jejich návrat do běžného života, například podpora pracovníků při přípravě jídla, podpora při kontaktování rodiny a blízkých či rozvíjení osobních dovedností prostřednictvím společných aktivit. Nabízíme také možnost účastnit se besed na různá témata. - Poskytnutí základního sociálního poradenství a společné hledání řešení nepříznivé sociální situace
- Zprostředkováváme další odbornou pomoc (např. právník)
Zásady služby
Pracovníci ve své službě respektují a uplatňují zejména tyto zásady, které jsou pro ně klíčové pro poskytování služby:
- Individuální a partnerský přístup
- Respektování volby uživatelů
- Důstojnost a hodnota každého člověka
- Komplexní pohled na situaci, v níž se uživatel nachází
Vstup uživatele do služby (jednání se zájemcem)
První kontakt se zájemcem probíhá buď v jeho přirozeném prostředí (terénní forma služby), nebo v zařízení na adrese Blansko, Sadová 2 (ambulantní forma služby).
Jako první je se zájemcem nejčastěji v kontaktu pracovník v sociálních službách, který mu předá základní informací o službě. Pokud se zájemce nachází ve stavu, kdy nemá uspokojeny životní potřeby (má hlad, je mu zima, potřebuje se umýt), pracovník v sociálních službách mu nabídne uspokojení těchto potřeb prostřednictvím našich služeb. Následně se zájemcem hovoří sociální pracovník, který představí konkrétní nabídku služby a zmapuje jeho aktuální situaci s cílem zjištění, zda je zájemce cílovou skupinou služby. Pokud nikoliv, předává zájemci informaci o možnostech pomoci jiných služeb či institucí. Jestliže je zájemce cílovou skupinou a má o službu stále zájem, je seznámen s posláním služby, cílem, nabídkou služeb, provozní dobou služby, provozním řádem, právy a povinnostmi uživatele, bezplatností služby a mlčenlivostí pracovníků. Tyto informace rovněž obdrží v podobě balíčku písemných informací. Je uzavřena ústní dohoda o spolupráci a stává se uživatelem služby. Smlouva se sjednává na dobu určitou. Dále uživatel za pomoci sociálního pracovníka pojmenuje svoje osobní cíle, kterých by chtěl za podpory služby dosáhnout. Sociální pracovník provede záznam jednotlivých cílů i dílčích kroků do Evidenčního listu uživatele. Na závěr prvního jednání je uživatel pozitivně motivován k aktivní účasti řešení svojí nepříznivé situace.
Uživatel může vystupovat i anonymně. Uživatel může kdykoliv ukončit využívání služeb Denního centra.
Pokud v rámci poskytování služby bude zjištění nebo podezření, že může jít o ohrožené dítě, nebo je nezletilý součástí ohrožené rodiny (rodiny v krizi ohrožené ztrátou bydlení), jsme povinni skutečnost hlásit na úřadu obce s rozšířenou působností, a to podle §10 zákona č.359/1999 Sb., o sociálně právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů.
Poskytování služby osobám mladších 18ti let bude spočívat především v oblasti doporučení návazných služeb, zabývajícími se touto věkovou skupinou.
Naším cílem je vám nabídnout co nejlepší péči. Co dělat, pokud i přes to nejste spokojení?
Postup pro podávání stížností.pdf