Lidé po zásahu tornáda volají o pomoc na Linku důvěry
18. srpna 2021 Oblastní charita Blansko

Lidé po zásahu tornáda volají o pomoc na Linku důvěry

„Nespím, musím sejít z ložnice v patře do přízemí domu, nemůžu se uklidnit, mám zimnici a je mi špatně,“ popisuje žena situace, které zažívá při každé letní bouřce těchto prázdnin. Manželé z Hrušek patří k mnoha dalším, kterým tornádo poničilo dům. Kromě vysilujících oprav domu ženu trápí přetrvávající strach z bouřek a vyčerpání. Vyhledala proto pomoc na Lince důvěry Oblastní charity Blansko.

„Od minulého týdne řešíme denně potíže lidí v obcích po zásahu tornáda. Naším cílem je volající zklidnit, dát jim pocit, že na svoje potíže nejsou sami a ubezpečit je, že jejich pocity často patří k běžným reakcím na mimořádnou událost,“ popisuje vedoucí Linky důvěry Zdenka Švancarová.
Strach z bouřek, stres z nedostatku materiálu či řemeslníků na opravu domu, napětí mezi členy rodiny. To jsou nejčastější témata, se kterými nyní lidé z obcích zasažených tornádem vytáčejí číslo Linky důvěry. Počet hovorů v posledních dnech rychle narůstá.
Psychosociální týmy z Charity, Červeného kříže, Spondei, Prahu a dalších, které v zasažených obcích působily doposud, se dohodly, že lidem trpícím psychickými obtížemi po mimořádné události bude nyní dostupná telefonická pomoc, kterou nabízí právě krizoví interventi Linky důvěry. Pokud problémy lidí ze zasažených obcích přesahují možnosti telefonické krizové intervence, zprostředkovávají pracovníci linky volajícím pomoc lokálních psychologů.
„Aby psychická podpora v zasažených obcích neskončila odjezdem psychosociálních týmů, rozvěsili jsme v obcích letáčky s telefonními čísly Linky důvěry. I když počet lidí, kteří potřebovali krizovou psychosociální pomoc, ubýval, může se to časem změnit,“ vysvětluje koordinátor charitních týmů psychosociální pomoci Miroslav Doležel s tím, že právě linkou bude zajištěná dlouhodobá podpora.

boxik na web