Pro lidi zasažené povodněmi napříč republikou funguje nonstop krizová Linka důvěry Charity Blansko. Nabízí především krizovou intervenci a psychosociální podporu lidem z povodňových oblastí a jejich blízkým, i zasahujícím profesionálům.
„Linka důvěry v běžném provozu poskytuje podporu lidem ve složitých životních situacích. Při mimořádných událostech jako bylo tornádo na Břeclavsku-Hodonínsku, covid nebo začátek války na Ukrajině fungujeme jako krizová linka pro lidi, kteří jsou těmito událostmi zasažení. Stejně tak i teď se na nás můžou obracet lidé z povodňových oblastí,“ informuje vedoucí linky Zdeňka Švancarová.
Během dnešního dne Linka důvěry zaznamenává pozvolný nárust hovorů týkajících se povodní. „Uvidíme, jak se bude situace dál vyvíjet, v případě potřeby jsme připraveni linku posílit,“ dodává vedoucí linky.
Krizoví interventi linky nabízí volajícím především psychosociální pomoc a poskytují jim informace, jak se připravit na případnou evakuaci. „Zrovna před chvíli volal osmdesátiletý muž, který bydlí v povodňové oblasti. Nemá internet, rodinu má daleko, bál se a byl hodně nejistý hlavně z toho, že nevěděl, co se děje a co má dělat. Muži jsem poskytla informace podle aktuální povodňové mapy, zklidnila ho a doporučila mu být v neustálém kontaktu s jeho dětmi, dohodnout s nimi krizový plán a mít u sebe věci nutné k případné evakuaci. Muž se uklidňuje, ale bojí se večera. Nabízím případnou další podporu,“ říká krizová interventka, která má sobotní službu na Lince důvěry.