Naše cíle a poslání
Posláním Charitní poradny je tu být pro lidi v nepříznivé sociální situaci, kteří potřebují pomoc, podporu a radu.
Chceme Vám být na blízku, tam, kde žijete, a v problémech, které prožíváte.
Můžete od nás očekávat podporu, porozumění, pomoc, doprovázení a zplnomocnění ke zvládnutí svých těžkostí.
Cíle služby
- Klient, který bude informovaný o svých právech a dalších okolnostech, které přispějí k řešení jeho situace
- Klient, který se s podporou pracovníka samostatně rozhodl pro řešení své situace
- Klient, který může setrvat ve svém domácím přirozeném prostředí
- Klient, který získal dovednost a schopnost řešit svoji situaci vlastními silami
- Klient, který bude dle svých individuálních potřeb začleněn do svých přirozených sítí a vazeb (rodina, společenství, komunita s využitím podpory a spolupráce s místními institucemi, státními i nestátními organizacemi)
Zásady Charitní poradny
- Služba zachovává lidskou důstojnost všech zúčastněných osob
- Služba vychází z individuálních potřeb klientů, podporuje uplatňování jejich vlastní vůle a vede k převzetí zodpovědnosti za svůj vlastní život
- Služba podporuje rozvoj samostatnosti klientů a posiluje jejich sociální začleňování
- Služba zohledňuje oprávněné zájmy klientů
- služba je poskytována s ohledem na lidská práva a základní svobody všech zúčastněných osob
- Služba je nezávislá na politických stranách a ideologiích
- Služba ze strany zaměstnanců vychází z respektu k lidské osobě
- Klient má právo ptát se na postoje a přesvědčení zaměstnanců, ale není k jejich přijetí nucen
- Klient má právo mít a vyjádřit svoje postoje a přesvědčení
- Služba je založena na důvěrnosti sdělení – bez souhlasu klienta nejsou poskytovány žádné informace s výjimkou zákonné oznamovací povinnosti
- Služba je poskytována bez ohledu na rasu, pohlaví, politické nebo náboženské přesvědčení, handicap nebo sexuální orientaci