Co konkrétně děláme

Každý člověk komunikuje. Každý z našich klientů má vlastní způsob vyjadřování.

Abychom klienta pochopili a porozuměli, věnujeme se jeho konkrétním projevům. 


K tomu nám napomáhá:

     Naslouchání

  • Očima: zaměřujeme se na sledování neverbálních projevů, ale také věcí, 
    kterými se klient obklopuje. Co má rád? Na čem mu záleží?
  • Ušima: věnujeme se verbálnímu projevu, ale také vnímáme tón hlasu, rychlost 
    a hlasitost řeči atd.
  • Srdcem: zde hraje roli empatie. Co daný člověk asi cítí? Co prožívá? Dává svojí 
    komunikací najevo libost nebo smutek? Jak to poznáme?

    Pozorování – vnímáme uživatele v kontextu s jeho prostředím a sledujeme, jak na něj působí a co nás při tom napadá

    Empatická fantazie – zkoušíme se sami sebe představit v roli uživatele, představujeme si konkrétní situaci, a co bychom my sami v této situaci potřebovali, co bychom chtěli

    Imaginativní rozhovor – buď si sami představujeme, co by nám uživatel odpovídat, nebo si vezmeme na pomoc jiného pracovníka

    Rozhovor s jinými pracovníky – jedná se o rozhovor s pracovníky, kteří jsou s uživatelem nejvíce v kontaktu

    Práce se zvyklostmi – všímání si zvyků a návyků uživatele, porozumění jim

    Práce s obrázky a piktogramy – používání obrázků, fotek a piktogramů, které jsou v zařízení připravené pro komunikaci s uživatelem

zviratka

DSCF2829

IMG_20190730_163810