Co konkrétně děláme

Nabízíme

  • Základní informace a poradenství
  • Podporu pracovního uplatnění
  • Pomoc s finančním zabezpečením
  • Pomoc s vyřízením osobních dokladů
  • Podporu kontaktu se společenským prostředím
  • Posilování rodičovských kompetencí
  • Pomoc s navazujícím bydlením
  • Podporu matek/rodičů při péči o děti

Naše zásady při poskytování služby

  • Zachování lidské důstojnosti
  • Pomoc vychází z individuálně určených potřeb
  • Na uživatele působíme aktivně a podporujeme rozvoj jejich samostatnosti
  • Motivujeme uživatele k řešení nepříznivé sociální situace
  • Podporujeme sociální začleňování
  • Vytváříme bezpečný a důvěryhodný prostor
  • Aktivně a s respektem nabízíme a zprostředkováváme odbornou pomoc

Postup přijetí do služby:
Před přijetím do služby vede pracovnice se zájemkyní nebo zájemci o službu vstupní rozhovor, během něhož zjistí, zda zájemkyně/ zájemci spadají do cílové skupiny a pokud ano, pomůže se sepsáním žádosti o nabízenou službu. V rámci hovoru zjišťuje sociální pracovnice nebo vedoucí služby, zda žadatelka/ žadatelé splňují podmínky poskytnutí služby a co z nabídky naší služby by ráda/rádi využili, např. zda opravdu spadají do cílové skupiny, zda chtějí aktivně spolupracovat a podílet se na úhradě stanovené zákonem, a zdali mají či nemají zájem o poskytnutí anonymity při vystupování před ostatními uživateli služby.

Smlouvu o poskytnutí sociálních služeb azylového domu dojednává vedoucí služby a podepisuje uživatelka/uživatelé a vedoucí služby. O přijetí do azylového domu rozhoduje vedoucí služby. Smlouva se uzavírá písemně, na dobu určitou. Smlouva může být prodloužena postupně, a to zpravidla na dobu nepřesahující jeden rok.