Co konkrétně děláme
Nabízíme
- Základní informace a poradenství
- Podporu pracovního uplatnění
- Pomoc s finančním zabezpečením
- Pomoc s vyřízením osobních dokladů
- Podporu kontaktu se společenským prostředím
- Posilování rodičovských kompetencí
- Pomoc s navazujícím bydlením
- Podporu matek/rodičů při péči o děti
Naše zásady při poskytování služby
- Zachování lidské důstojnosti
- Pomoc vychází z individuálně určených potřeb
- Na uživatele působíme aktivně a podporujeme rozvoj jejich samostatnosti
- Motivujeme uživatele k řešení nepříznivé sociální situace
- Podporujeme sociální začleňování
- Vytváříme bezpečný a důvěryhodný prostor
- Aktivně a s respektem nabízíme a zprostředkováváme odbornou pomoc
Postup přijetí do služby:
Před přijetím do služby vede pracovnice se zájemkyní nebo zájemci o službu vstupní rozhovor, během něhož zjistí, zda zájemkyně/ zájemci spadají do cílové skupiny a pokud ano, pomůže se sepsáním žádosti o nabízenou službu. V rámci hovoru zjišťuje sociální pracovnice nebo vedoucí služby, zda žadatelka/ žadatelé splňují podmínky poskytnutí služby a co z nabídky naší služby by ráda/rádi využili, např. zda opravdu spadají do cílové skupiny, zda chtějí aktivně spolupracovat a podílet se na úhradě stanovené zákonem, a zdali mají či nemají zájem o poskytnutí anonymity při vystupování před ostatními uživateli služby.
Smlouvu o poskytnutí sociálních služeb azylového domu dojednává vedoucí služby a podepisuje uživatelka/uživatelé a vedoucí služby. O přijetí do azylového domu rozhoduje vedoucí služby. Smlouva se uzavírá písemně, na dobu určitou. Smlouva může být prodloužena postupně, a to zpravidla na dobu nepřesahující jeden rok.