Naše cíle a poslání

 

Proč tady jsme:

Linka důvěry Blansko je zde pro lidi, které něco trápí, potřebují pochopení, podporu, pomoc, informace. Klientům pomáháme tím, že se společně snažíme hledat řešení pro jejich aktuální situaci, kterou neumí zvládnout vlastními silami nebo za pomoci nejbližších.

Cílem služby je, aby klient nezůstal sám na akutní krizi a během hovoru došlo ke změně prožívání, ke zklidnění.

 Služba je dostupná 24 hodin denně a je poskytovaná zdarma, klienti platí cenu běžného telefonického hovoru.

Zásady naší práce:

Ke každému volajícímu přistupujeme individuálně – vycházíme z jeho potřeb a přání, respektujeme jeho osobní potřeby, nezlehčujeme situaci. Pracovník Linky důvěry společně s klientem hledají optimální řešení, alternativy postupů pro řešené jeho krizové situace.

  • Respektování volby klienta – pracovníci odborně vedou klienta ke zdárnému vyřešení jeho problému či nepříznivé situace, ale konečné rozhodnutí je vždy na klientovi samotném
  • Vedení klienta k odpovědnosti sama za sebe – aktivní přístup klienta při řešení svých problémů, nejen pasivní přijímání pomoci
  • Linka je pro klienty bezpečná, mohou o sobě sdělit jen to, co sami chtějí, hovor je nijak a k ničemu nezavazuje
  • Klienty neposuzujeme a neodsuzujeme, věříme tomu, co říkají. Dáváme klientům potřebný prostor a čas

linka duvery