Co konkrétně děláme

Jak pomáháme

  1. Distanční krizovou pomocí – rozhovor s pracovníkem LD je nejdůležitějším nástrojem při poskytování služby. Pracovník zjistí, co je pro klienta v tu chvíli důležité, zmapuje situaci a společně hledají, jaké kroky by se daly podniknout v jeho situaci. Pracovník na telefonu naslouchá, reflektuje, poskytuje informace, provází klienta po dobu jeho krize, společně s ním hledá možnosti a zdroje pomoci v prostředí klienta, podporuje ho, mobilizuje schopnosti a dovednosti klienta, které mu pomohou krizovou situaci zvládnout.
  2. Při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí – s klientem můžeme nacvičit situace, kdy neví, co a jak říct, poradíme mu, co může udělat, na co má nárok – dávky, můžeme mu vyhledat další kontakty a informace
  3. Poskytujeme základní sociální poradenství – pracovník poskytuje klientovi základní informace, kam se může dále se svým problémem obrátit a současně poskytuje klientovi kontakty na jiné služby a instituce, na lékaře, psychology apod.

V jeden okamžik jsme schopni se věnovat pouze 1 klientovi, který se dovolá na číslo 516 410 668 a 737 234 078.
Nevoláme zpět, neodpovídáme na SMS.

Základní metodou práce je rozhovor s krizovým pracovníkem, prostor pro ventilaci, reflexi, pojmenování pocitů, stabilizaci psychického stavu, zmapování aktuální situace, doprovázení po dobu krizového stavu či obtíží uživatele, posílení kompetencí klienta řešit situaci svými vlastními silami, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, poskytnutí základního sociálního poradenství.
Pracovníci se řídí Etickým kodexem Charity ČR, Etickým kodexem OCH Blansko a Etickým kodexem pracovišť distanční formy krizové pomoci

Při hovoru postupujeme podle těchto pravidel:

  • Služba je poskytovaná nonstop
  • V jednom okamžiku se můžeme věnovat pouze jednomu klientovi
  • Služba je anonymní, v anonymitě zůstává volající i pracovník linky
  • Volající a služba Linky důvěry Blansko mezi sebou uzavírají ústní smlouvu, která je platná po dobu hovoru
  • Z hovoru se pořizuje krátký anonymizovaný zápis, který čtou všichni pracovníci na LD
  • Časové vymezení telefonické krizové intervence v rámci jednoho hovoru je max. 60 minut (nejedná se o nárokovanou dobu hovoru)
  • Pracovník Linky důvěry určuje proces hovoru (drží limit hovoru, vede kroky k naplnění toho, na čem jsme se dohodli)
  • Opakovaně volající klienti mohou být limitováni počtem hovorů denně, nebo časově (u každého klienta k limitování přistupujeme individuálně)
  • Volající má právo kdykoliv hovor ukončit
  • Pracovník má právo ukončit hovor, když během hovoru zjistí, že klient využívá naši linku k osobnímu uspokojení, nebo je v hovoru vulgární.
  • Pouze se souhlasem klienta je možné zprostředkovat další následnou péči
  • V případě ohrožení života se vždy pokoušíme volajícího zachránit a voláme složky IZS
  • Služba Linka důvěry podléhá oznamovací povinnosti
  • V případě nespokojenosti k poskytované službě má volající právo podat stížnostPostup stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby.pdf
  • Podmínkou pro uskutečnění hovoru je dorozumět se

Pravidla služby pro odmítnutí uzavření smlouvy nebo odmítnutí dalšího jednání se zájemcem o službu, ukončení hovoru

  • Zneužití Linky důvěry za účelem sexuálního uspokojení
  • Podnapilost či jiná intoxikace klienta
  • Nemožnost dormluvit se s volajícím (volajícímu není rozumět, cizinec - službu poskytujeme pouze v českém jazyce)
  • Poskytovatel nemůže naplnit cíl spolupráce s klientem (překročení kompetencí, jiná cílová                                                          skupina, zakázka nespadá svým obsahem do služeb telefonické krizové pomoci – např. zájem o dlouhodobou terapii, naplňování volného času, zábava klienta)
  • Uplynutí časového intervalu pro poskytnutí služby s odkazem na možnost opětovného využití služby
  • Naplněním stanoveného cíle
  • U opakovaně volajících klientů může být pro nedodržování pravidel služby LD omezené volání na určitou dobu, maximálně na 6 měsíců (omezené volání je vždy individuální s ohledem na porušení pravidel)